
505 Baxandall stereo EQ

Korektory zostały po raz pierwszy użyte w przemyśle filmowym w USA, aby rozwiązać poważny problem; Rozmieszczenie mikrofonów było trudne, a uzyskiwane dźwięki dialogów znacznie się różniły, więc musieli zaprojektować obwody elektroniczne, które wyrównywałyby dźwięki z różnych mikrofonów, tak aby wszystkie brzmiały tak samo. Nazwa utknęła i teraz mamy złożone cyfrowe korektory, których inżynierowie używają do uzyskania efektu. Pierwotnym celem było osłodzenie dźwięku.
Obwody korektora zostały pierwotnie zaprojektowane przez Petera J Baxandalla w latach 50. XX wieku w ramach konkursu, w którym wygrał zegarek na rękę. Od tego czasu odmiany jego projektów były używane przez prawie wszystkich nadawców i producentów sprzętu HiFi. Odmiany Ted Fletchers zawierają oryginalne obwody klasy A, a modyfikacje krzywej zostały ukształtowane specjalnie w celu osłodzenia ostatecznych masterów.

Specyfikacja techniczna
- Pasmo przenoszenia: 20Hz do 20KHz
- Wejście liniowe: zbalansowany transformator prądowy 10 KHz;
- Zysk: Jedność
- EQ – wysoki: +/- 12dB z półkami przy 10kHz
- EQ – średnie: +/- 12dB z półkami przy 1600Hz
- EQ – niskie tony: +/- 12dB z półkami przy 100Hz
- Względny szum wejściowy: lepszy niż -90dB
- Zniekształcenia harmoniczne: <0,05%
- Przesłuch: lepszy niż -50dB
- Maksymalna moc wyjściowa: +21dBu
